Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2.
Przyjęcie porządku obrad.
3.
Przyjęcie protokołów z sesji XI - IX kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.
4.
Pytania do Starosty, Radnych Rady Powiatu, Burmistrza, Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Sołtysów.
5.
Podjęcie uchwał okołobudżetowych:
a)
w sprawie określenia jednostkowej stawki dotacji przedmiotowej na 2025 rok, (ZAMK)(osoba referująca - Skarbnik Anna Kornobis)
b)
w sprawie dotacji podmiotowej na 2025 rok dla Centrum Integracji Społecznej w Rogoźnie – samorządowego zakładu budżetowego,(osoba referująca - Skarbnik Anna Kornobis)
c)
w sprawie określenia dotacji przedmiotowej na 2025 dla OSiR.(osoba referująca - Skarbnik Anna Kornobis)
6.
Podjęcie uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2025 – 2040.
a)
przedstawienie projektu uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2025 – 2040 (osoba referująca - Skarbnik Anna Kornobis)
b)
odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o projekcie uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno, (osoba referująca - Skarbnik Anna Kornobis)
c)
dyskusja nad projektem uchwały,
d)
głosowanie uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2025 – 2040:
e)
- głosowanie autopoprawek,
f)
- przedstawienie i głosowanie poprawek radnych do uchwały,
g)
- głosowanie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2025 – 2040.
7.
Podjęcie uchwały w sprawie budżetu Gminy Rogoźno na rok 2025.
a)
przedstawienie projektu uchwały budżetowej (osoba referująca - Skarbnik Anna Kornobis)
b)
odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o projekcie budżetu Gminy Rogoźno na rok 2025, (osoba referująca - Skarbnik Anna Kornobis)
c)
odczytanie opinii Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury o projekcie budżetu, (osoba referująca - Przewodnicząca KSSOiK)
d)
odczytanie opinii Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa o projekcie budżetu, (osoba referująca - Przewodniczący KGFiR)
e)
przedstawienie stanowiska Burmistrza Rogoźna w sprawie wniosków zawartych w opiniach komisji stałych Rady Miejskiej,
f)
dyskusja nad projektem budżetu
g)
głosowanie uchwały budżetowej Gminy Rogoźno na 2025 rok:
h)
- głosowanie autopoprawek
i)
- przedstawienie i głosowanie poprawek radnych do uchwały,
j)
- głosowanie uchwały budżetowej Gminy Rogoźno na rok 2025.
8.
Podjęcie uchwał w sprawach:
a)
udzielenia odpowiedzi na pismo Wojewody Wielkopolskiego dnia 28 listopada 2024 r. znak NP-II.4100.66.2024.6 (osoba referująca - Przewodniczący - Jarosław Łatka)
b)
ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w schronisku dla osób bezdomnych oraz schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi. (osoba referująca - Kierownik Ewelina Kowalska)
c)
szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania, a także szczegółowych warunków przyznawania usług sąsiedzkich.(osoba referująca - Kierownik Ewelina Kowalska)
d)
zawarcia porozumienia międzygminnego dotyczącego realizacji zadania w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności na rok 2025 (osoba referująca - kierownik Roman Piątkowski)
e)
ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych (osoba referująca - Kierownik Dorota Ślachciak)
f)
organizacji publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Rogoźno w 2025 roku.(osoba referująca - Kierownik Dorota Ślachciak)
g)
pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego, (osoba referująca - Skarbnik - Anna Kornobis)
h)
zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2024, (osoba referująca - Skarbnik Anna Kornobis)
i)
zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2024-2040,(osoba referująca - Skarbnik Anna Kornobis)
j)
ustalenia wydatków Gminy, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2024. (osoba referująca - Skarbnik Anna Kornobis)
9.
Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
10.
Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
11.
Wolne głosy i wnioski.
12.
Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady.